راهکارهای خانگی برای رفع چین و چروک صورت
نوشته شده توسط : فاطمه رضاپور

یکی از مهمترین دلایلی که باعث می‌شود خانم‌ها به کلینیک‌های زیبایی مراجعه کنند، رفع چین و چروک‌های صورت است. با اینکه چین و چروک معمولا در سنین بالا اتفاق می‌افتد، امروزه با توجه به تغییر شرایط زندگی ما و مواجهه شدن با مسائلی مانند آلودگی هوا، استفاده طولانی مدت از گوشی و لپ‌تاپ، خوردن فست‌فود و غذاهای ناسالم و خواب نامنظم ممکن است در سنین جوانی هم چین و چروک را تجربه کنیم. به همین دلیل در این مطلب راهکارهای خانگی مفیدی را برای مقابله با این مشکل ارائه می‌دهیم.

استفاده از روغن زیتون برای رفع چین‌چروک

روغن زیتون یک منبع غنی از آنتی اکسیدان، ویتامین A و ویتامین E می‌باشد که به ترمیم پوست آسیب‌دیده کمک می‌کند. به همین جهت می‌توانیم از روغن زیتون برای ماساژ صورت خود استفاده کنیم. علاوه بر اینکه روغن زیتون به جوان‌سازی پوست ما کمک می‌کند، ماساژ صورت هم اثرات بسیار خوبی دارد. البته علاوه بر روغن زیتون می‌توانیم از روغن‌های دیگری مانند روغن شترمرغ، روغن بادام یا روغن نارگیل استفاده کنیم.

راهکار خانگی برای رفع چین و چروک صورت

استفاده از گیاه آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا به عنوان یک گیاه دارویی پرطرفدار از قدیم تا کنون برای زیبایی و سلامت پوست و مو استفاده می‌شده است. اگر کمی دقت کنیم، پشت خیلی از کرم‌های جوان‌کننده، شامپوهای تقویتی یا ژل‌های شستشو از آلوئه‌ورا نام برده شده است و این خودش نشان‌دهنده میزان تأثیرگذاری این گیاه فوق‌العاده است. اما چرا به جای استفاده از کرم‌ها و شامپوهایی که شاید درصد خیلی کمی ژل آلوئه‌ورا دارند، خودمان به صورت مستقیم از آن استفاده نکنیم؟

برای این کار می‌توانیم ژل موجود در برگ‌های این گیاه را خارج کنیم و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوست خود قرار داده و سپس با آب ولرم شست‌وشو دهیم. همچنین این گیاه معجزگر خواص دیگری هم دارد که عبارتند از:

  • درمان آفتاب‌سوختگی
  • مرطوب و لطیف کردن پوست
  • سرعت بخشیدن به روند درمان زخم
  • جلوگیری از پیری زودرس و چین‌وچروک پوست
  • روشن شدن پوست و رفع لکه‌های پوستی

نقش بادام در رفع چین و چروک

بادام یک منبع غنی از فیبر، ویتامین E، آهن، زینک، کلسیم، فولیک اسید و اسید اولئیک می‌باشد و به همین دلیل می‌تواند از پیشرفت چین و چروک در صورت جلوگیری کند. برای استفاده از بادام می‌توانیم چند بادام را در طول شب در یک کاسه آب قرار دهیم تا به خوبی خیس شوند، سپس پوست آن‌ها را جدا کرده و مغز بادام را رنده کنیم. در نهایت بادام‌های رنده شده را روی پوست خود قرار داده و ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بعد صورت خود را بشوریم. همچنین بادام را برای از بین بردن سیاهی اطراف چشم هم می‌توانیم استفاده کنیم و اگر فرصت رنده کردن آن را نداشتیم می‌توانیم روغن بادام را تهیه کرده و صورت خود را با آن ماساژ دهیم.

استفاده از لیمو به عنوان یک لایه‌بردار قوی

از آنجایی که آب‌لیمو منبع قوی از اسید سیتریک است، به عنوان یک لایه‌بردار قوی عمل می‌کند و سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین می‌برد. به همین جهت برای رفع چین و چروک می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

مصرف میوه و سبزیجات

میوه‌ها و سبزیجات آنتی اکسیدان‌هایی دارند که رادیکال‌های آزاد موجود در بدن را از بین می‌برند. و از آنجایی که این رادیکال‌های آزاد سبب پیری پوست می‌شوند، برای جلوگیری از ایجاد چین‌وچروک و کاهش روند پیشرفت آن مصرف میوه و سبزیجات ضروری است.

داشتن خواب کافی

مشکلی که اکثر ما را درگیر می‌کند، کمبود خواب یا بی‌نظمی در ساعات خواب است و این در حالیست که اگر به اندازه کافی نخوابیم، بدنمان هورمون کورتیزول بیشتری ترشح می‌کند و همین موضوع سبب ایجاد چین‌وچروک و پیری پوست می‌شود. پس بهتر است هرچه سریع‌تر برای داشتن خواب خوب و با کیفیت اقدام کنیم.

آب را هم فراموش نکنیم

راحت‌ترین و شاید موثرترین روش جلوگیری از چین و چروک، نوشیدن آب کافی است. نوشیدن آب سبب هیدراته شدن بدن می‌شود و سطح رطوبت پوست را حفظ می‌کند. و زمانی که بدن ما با کم‌آبی مواجه می‌شود، پوستمان تیره‌تر شده و حتی ممکن است دچار پیری زودرس پوست شویم.




:: برچسب‌ها: رفع چین و چروک صورت , جوان سازی پوست ,
:: بازدید از این مطلب : 3188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: